kolmapäev, 12. aprill 2017

Esimesed sõidud

Oleme teinud oma esimesed sõidud peale kahte aastat ja kohe alguses oli näha, et midagi peab muutma selga minemises. Suurel platsil on Lanzett tagumist osa püüdnud vältida, sest ta on seal tihti ehmatanud ja seal on igast kolle olnud varem, tagaosast väljaspool, aia taga. Ka väiksema platsi tagumist osa on ta vältinud varasemalt. Ta on alati olnud üks paras jänespüks, niiet ta heaga hoiab selle ala poole, mida ta tunneb ja mis on kodule kõige lähemal. Ta ehmatab üsna kergelt ja tihti paneb kohe kodu poole ajama (kui ta lahtiselt on).


Niiet kui ma esimest korda Lanzuga sõitsin, siis me tegime seda suurel platsil ning ilm oli vist pisut tuuline. Tal olid lihtsalt päitsed peas ja nöör tuli ühe külje pealt üles, mis oli mul käes. Teises käes oli see pikk piits. Mul oli nii hästi meeles, kuidas ma olin enne seda koplis temaga mõned sammud teinud seljas ning kuidas ta siis väga hästi reageeris. Mõtlesin, et küllap ta siis ikka nüüd ka tundlik on ja ma ei oodanud üldse seda, mis selga minekule järgnes.


Kohe kui selga läksin, tahtis ta edasi minema hakata ja ei jäänud kohe seisma. Pidin isegi nööriga tagasi kutsuma, mis oli talle segadust tekitav, sest see oli ainult ühel küljel. Kui siis lõpuks seisma jäi ja uuesti sammu küsisin, siis läks jälle samm jälle erksalt edasi ja jälle ei tahtnud ta pidurdada ning püsis seal platsi värava lähedal kuhu ta ruttas. Kui lõpuks mõtlesin, et tuleb vist sammu pealt maha hüpata ja hakkasingi maha ronima, siis jäi ta lõpuks seisma.


Sain aru, et nii edasi ei saa jätkata ja tulin alla ning hakkasin analüüsima, et mis juhtus, miks, kuidas jne. Olen varem ka nuputanud Lanzeti pelglikute käitumiste üle, kuid need on kõik käekõrval/maas toimunu pärast. Mõtlesin, et enne uuesti sõita ei proovi kui ma pole leidnud vastuseid oma küsimustele.

Ometigi oli ainult üks viis vastuseid saada ja see oli ise katsetades. Iga nö test, mille ta läbi tegi, andis mulle rohkem aimu kuidas läheneda sellele pelglikusele (mida leidub igal hobusel, vähemalt natukenegi).


Saanud lõpuks aru, mis täpsemalt tema peas toimub ja miks ja millal, hakkasin aina tihedamini tal seljas käima, et teda endaga häälestada samal ajal häälestades end temaga :D . Kasutades enda energiat, sain muuta tema energiat, luua talle täielik rahu oma selga minemisega isegi tormiste ilmadega. Praegu sõidan temaga pea iga kord ning endiselt testin teda erinevat moodi, katsetades erineva energiaga, erineva panustamisega (et näha kui palju millisel hetkel pean panustama kas siis füüsiliselt või energeetiliselt).