pühapäev, 16. aprill 2017

Eksperimendid

Nagu ma eelmises postituses mainisin, olen hakanud Lanzeti peal erinevaid eksperimente tegema. Mis on eksperiment? :D (pidin selle tegelt enda jaoks üle vaatama, et ma valesid sõnu ei kasutaks)

Vikipeedia ütleb: Eksperiment on uurimismeetod, mille käigus kontrollitakse püstitatud hüpoteesi, luues ise vajalikud tingimused muude muutujate kontrolli all hoidmiseks. Eksperimendi käigus kontrollitakse, kuidas sõltuv muutuja muutub vastavalt sellele, kuidas manipuleeritakse sõltumatu muutujaga. Näiteks: herilaste toitumise (sõltuv muutuja) uurimiseks asetatakse tassile tilk suhkruvett (sõltumatu muutuja). Kontrollimiseks kasutatakse samasuguseid tasse ilma suhkruta.


Justkui kõik raamatud ja videod, mida olen minevikus läbi lugenud ja vaadanud, ei ole mind piisavalt ette valmistanud selleks hetkeks, kui ma enam Lanzu kõrval ei ole, vaid olen üleval, temal seljas. Et nüüd ei teagi kohe mida edasi teha, kuna teisel selgaminekul (platsil) ei läinud kõik ootuspäraselt. Ei, õnneks just vastupidi - kõik kogemused, seminarid, kursused, videod, raamatud ongi mind selleks ette valmistanud. Just tänu nendele sain selle probleemiga hakkama ning nüüd tundub kõik ületatav ja ma muudkui ootan erinevaid väljakutseid.


Pidin neid eksperimente tegema, sest ma võin küll raamatutest ja muudest allikatest õppida, kuid see ei tähenda, et mul on alati perfektsed tingimused, et õpitut läbi viia nii, et see ilusti õnnestuks nagu õpetuses/raamatus jne. Lõppude lõpuks saan vaid mina olla see üks kindel asi ja olevus ning kõik minu ja mu hobuse ümber (ja ka hobune mingil määral) võib alati muutuda, kasvõi muutub ilm või pinnas või mis iganes, ja ei maksa unustada igasuguseid ootamatusi, mis elus ette tuleb.

Muidugi teen neid eksperimente veel, sest tahtmine teadmisi saada on mul alati, isegi siis kui tegelikult on juba piisavalt.